Anasayfa | Haber | Dizi | Eğlence | Yarışma | Gündüz Kuşağı | Film | Spor | Magazin | Meraklısına
Diyet » Diyet Dünyasından Haberler
Diyet, az yağlı mı az şekerli mi?

04 Ağustos 2008 Pazartesi 10:33

İsrail’deki Ben-Gurion Üniversitesi’nden İris Shai ve ekibi, 2 yıl boyunca fazla kilolu 322 kişi üzerinde araştırma yaptı. Bu kişilerden bazıları az yağlı besinlerle yapılan standart, bazıları Atkins ve bazıları da az kalorili Akdeniz rejimini uyguladı. 2 yılın sonunda standart rejim uygulayanların kilo kaybı ortalama 2,9 kg, Akdeniz rejimi uygulayanlarınki 4,4 kg iken Atkins rejimi uygulayanların 4,7 kg kaybettiği görüldü. 

Akdeniz rejimi ve şeker oranı düşük gıdalarla yapılan rejimlerin az yağlı yiyeceklerle yapılan rejimlere alternatif olabileceği sonucuna varan araştırmacılar, yine de doktorların diyet önerirken kişilerin tercihlerini ve metabolizmasını göz önüne alması gerektiğini vurguladı.

ABD’li doktor Robert Atkins’in 1970’li yıllarda ortaya attığı diyet, kolesterolü yükselttiği, böbrek sorunlarına neden olduğu ve kemiklerdeki kalsiyumu azalttığı gerekçesiyle eleştirilmişti. ABD’li uzmanlar, 2006’da Atkins diyetinin, bir hastanın sağlığının ciddi şekilde bozulmasına yol açtığını belirterek, bu diyete başvurulmaması tavsiyesinde bulunmuştu.

Araştırma “New England Journal of Medicine” dergisinde yayımlandı.

256 kez okundu
 
 
Diğer Haberler : Diyet » Diyet Dünyasından Haberler
 
Yağ-kas-su dengesine dikkat
Şok diyetler sağlığımızı bozuyor
Karın bölgesi yağları ölüm riski
Sağlık Bakanlığından "diyet" uyarısı
Ramazanda diyet olur mu?
Lezzetin ardındaki kanserojenler
Diyet, az yağlı mı az şekerli mi?
Zayıflayın ama riske girmeyin
Diyetin dostu enginar
Cinsel gücü artıran diyet
Diyet dostu bitkiler
Diyet yağ hücrelerini azaltmıyor
Kadınların ömrü diyetle geçiyor
Yo Yo diyetlerine dikkat
Plazalar şişmanlatıyor ama...
Diyet içeceklerde kilo tuzağı
Diyeti arzusu hastalık mı?
Uzmanlar şeker gibi bir diyet hazırladı
Burçlara göre diyet yapmak
Bitkisel ürünlerin hepsi masum değil
Leptin iştah kesiyor
Göbekğe dikkat
Bayramlarda kilo almamak için
Kilo sorunu artık dert değil
Şişmanlık kansere davetiye
Bel çevresine dikkat
’Fast food’un dörtte biri yağ
Makarna ve bulgur obezite riskini azaltıyor
Kepek, beyaz ekmekten farksız
Light gıda çözüm değil
Buzdolabınızdaki tuzaklara dikkat!
Fast-food yerken dikkat
İşte meşhur diyetin tarihçesi
Yo-yo Diyetleri Hasta Ediyor
Plaza şişmanlarına katılmayın
Akdeniz diyeti Alzheimer düşmanı
 
 
Oyunlar Fox Mobil Sağlık Burçlar Kadın
Yayın Akışı | Uyduda FOX | Site Haritası | İzleyici Temsilcisi | İnsan Kaynakları | İletişim