Anasayfa | Haber | Dizi | Eğlence | Yarışma | Gündüz Kuşağı | Film | Spor | Meraklısına
Güncel Sağlık » Beslenme
Probiyotik, polen alerjisini engelliyor

10 Haziran 2008 Salı 14:33

Probiyotik süt ürünlerinin, ilkbaharda görülen polen alerjisinin etkilerini azaltabileceği bildirildi.

 

İngiltere’deki Gıda Araştırmaları Enstitüsünden araştırmacılar, probiyotik ürünlerde bulunan "dost bakterilerin" etkilerini mevsim alerjisi olan kişiler üzerinde araştırdı.

5 ay boyunca her gün bir bardak probiyotik süt içen katılımcılardan, polen mevsiminden önce, polen mevsiminde ve bu dönemin bitiminde kan aldı.

Günde bir bardak probiyotik süt içmenin bağışıklık sistemi üzerinde etkili olduğu görüldü. Vücudun polenlerle karşılaşınca, alerjik tepkilere neden olan histamin maddesinin salgılanmasına yol açan IgE antikorundan çok sayıda ürettiğini ifade eden bilim adamları, bu aşırı IgE üretiminin probiyotiklerin alınımıyla kontrol altına alınabileceğini söyledi.

Ayrıca probiyotik süt içen kişilerde alerjilere karşı koruyucu rol oynayan IgG antikorunun seviyesinde artış görüldü.

Ancak araştırmacılar bunun küçük çaplı bir araştırma olduğunu ve kesin sonuçlar için başka araştırmaların yapılması gerektiğini de vurguladı.

Araştırma, "Clinical and Experimental Allergy 2008" dergisinde yayımlandı.
 

627 kez okundu
 
 
Diğer Haberler : Güncel Sağlık » Beslenme
 
Somon ve sağlık
Sebzeleri nasıl yemeli?
Brokoliyle domatesi beraber tüketin
"Soya fasülyesi" meme kanserini tetikleyebilir
Fast Food Dosyası
Çocuklara cips yerine fındık
Turp karaciğer dostu
Kanser Tedavi sırasında iyi beslenme
Yumurta için özür
Brokoli akciğer kanseri riskini azaltıyor
Hızlı yemek şişmanlatıyor
Batı tarzı beslenmede kalp krizi riski
Soğanlar sağlık iksirimiz
Meyve yemek mutluluğu artırıyor
Beyin dostu ceviz
Siyah çikolata sağlığa yararlı
Soğanlar sağlık iksirimiz
Ramazan ayında gıda güvenliği uyarısı
Hastalığa karşı Akdeniz beslenme tarzı
Şişmanlığın Getirdiği Sağlık Sorunları
İftarda "balık tüketin" önerisi
Domatesle prostat kanserini önleyin
Meyvenin kurusu vitaminini artırıyor
Soda başka maden suyu başka
Peynir dişin çürümesini engelliyor
İsimleri ilginç kendileri şifalı
45 yaş üstü 18.00’den sonra yememeli
Obeziteye karşı ekmek
Sağlıklı beslenme
Amerika giderek şişmanlıyor
Bin derde deva, yoğurt
Soğanlar sağlık iksirimiz
Obezite sperm kalitesini bozuyor
Size balık yeter
Cinsel sağlık için karpuz
Limonun faydaları saymakla bitmez
Kirazın bilinmeyen yararları
Yaz mevsiminde beslenmeye dikkat
Probiyotik, polen alerjisini engelliyor
3,5 kat fazla tuz tüketiyoruz
Kutulu içeceklerde enfeksiyon tehlikesi
Kalbimi Seviyorum, Fast Food Yemiyorum
Zencefil, mideye iyi geliyor
Tereyağı kalp krizini önlüyor
Makarna obezite riskini azaltıyor
Sporcular nasıl besleniyor?
Doktorlara göre en besleyici 5 meyve
Yiyecekler hakkında doğrular/yanlışlar
İyi uyku için 10 ideal yiyecek
Omega-3, diyabet riskini azaltıyor
Yemeklerden sonra 7 Kural
Meyveleri kabuklarıyla tüketin
Siyah çikolata yorgunluğa iyi geliyor
 
 
Oyunlar Fox Mobil Sağlık Burçlar Kadın
Yayın Akışı | Uyduda FOX | Site Haritası | İzleyici Temsilcisi | İnsan Kaynakları | İletişim